• גילעד מנו

פוקס - דוחות כספיים לרבעון השני של 2018

עודכן ב: 21 נוב 2019

פוקס הינה אחת החברות שאנו עוקבים אחריהן באדיקות כבר זמן רב. ענף האופנה הינו ענף מאתגר במיוחד בשנים האחרונות בשל התחרות הגוברת של המחירים, שנובעת בעיקר מאתרי האינטרנט הגלובליים ושינוי הרגלים צרכניים. יותר ויותר אנשים מעדיפים לרכוש ממגוון האפשרויות הרחב שיש לאתרי העולם להציע, למדוד בבית ומקסימום לשלוח חזרה. אז למה להשקיע בחברה בענף האופנה?


1. קונסולידציה - ענף האופנה בישראל הופך להיות ריכוזי יותר ויותר, החברות הגדולות רוכשות מותגים קטנים , בדיוק כפי שעושה פוקס, ששולטת כבר במגוון רחב של מותגים ולא רק בענף האופנה.

רק לאחרונה רכשה החברה 50% מרשת שילב.


להלן רשימה חלקית של המותגים של החברה בישראל:

גם קסטרו וגם גולף הינן חברות המבצעות רכישות של מותגים ורשתות קטנות.

קסטרו רכשה לאחרונה את מותג משקפי השמש קרולינה למקה, וגולף רכשה את עדיקה.

הריכוזיות הגוברת בתחום האופנה מורידה את התחרותיות של החברות וצפויה בטווח די קצר להגדיל את הרווחיות בענף.

2. אינטרנט - פוקס לא שוקטת על השמרים אל מול האיום המרכזי של הענף (הלא הוא האינטרנט), היא פתחה את אתר TERMINAL X שכנראה אם אתם לא ממש מכירים אך כל הצעירים והצעירות מכירים.

TERMINAL X הוא קניון אינטרנטי המספק מגוון רחב של מותגים ומשלוחים מהיום למחר ומהווה עבור פוקס פלטפורמת שיווק תחרותית גם מול האתרים בחו"ל שהבעיה הגדולה שלהם היא זמן המשלוח הארוך. 3. לא מתמחה באופנה - מתמחה בניהול, אחד הייתרונות הגדולים של פוקס הוא הניהול האיכותי והרזה של החברה. את המודל הזה פוקס רוצה לקחת גם למותג נייק בקנדה שם החברה צפוייה להפעיל 4 חנוית של המותג.

קצת מספרים

לאחר שנת השיא של החברה, 2013 (מבחינת רווח נקי) בו הציגה רווח נקי של 94 מיליון ש"ח החברה עברה שנתיים פחות מוצלחות ובשנת 2015 הציגה רווח של 54 מיליון ש"ח. מאז החברה בצמיחה מידי שנה ובחציון הראשון של 2018 הציגה רווח נקי של 56.8 מיליון ש"ח. החברה נחסרת כעת לפי שווי של 1.08 מיליארד ש"ח המשקף מכפיל של 9.8, כך שגם מבחינת תמחור (גם מבלי להתייחס לצמיחה עתידית) החברה מעניינת מאוד להשקעה להערכתי.

לעומת הרווחיות הנמצאת בשיא - מחיר המניה רחוק 21% מהשיא:


0 צפיות

כל הזכויות שמורות למנו פיננסים